Dana Claudia Chiorean
Marketing Strategist
Dana has been working in strategic and operational marketing for more than 10 years, in both large companies and startups. She has gained broad expertise in projects that covered various industries such as tourism, transport, courier, health, or IT.
Throughout her activity, she has formed and coordinated multidisciplinary teams that implemented integrated marketing campaigns. She was responsible for the development of not only marketing strategies, but also communication, PR, branding, positioning, customer experience, and digital marketing strategies. Therefore, so far, in her decade-long career, Dana put her knowledge and skills to work as she planned, organized, implemented, and monitored ATL, BTL & online marketing campaigns. This diverse activity allowed her to interact and develop strong relationships with PR agencies, advertising agencies, printing houses, event organizers, software development companies, and other marketing industry players.
In recent years, Dana has focused on consultancy and digital marketing strategy. As such, she coordinated the development and reinforcement of several online platforms, but also the development of tech products from the marketing point of view.
Dana’s educational background in Marketing comprises a Bachelor’s Degree in Marketing and a Master’s Degree in Marketing Strategies and Policies from the Babes-Bolyai University of Cluj-Napoca. She also pursued her interest in management with an MBA program at CBC Romania, from which she graduated at the beginning of 2018.
Abordarea Brandocracy
Brandocracy vine cu o abordare ce conectează obiectivele de business cu cele de branding. Este vorba de un sistem modular care permite personalizarea soluțiilor pentru companii, de la IMM-uri la corporații, dintr-o varietate de domenii: sănătate, construcții, IT, finanțe, educație, industria hotelieră și multe altele. Metoda noastră încorporează construirea și poziționarea brandului, identitatea vizuală și designul digital, strategia de marketing, luând în calcul întotdeauna experiența clientului și brandul de angajator.
Diferențierea, relevanța și autenticitatea sunt aspectele pe care ne concentrăm și pe care le urmărim și în procesul nostru de lucru. Alături de cei cu care colaborăm descoperim care sunt diferențiatorii și elementele care contează pentru antreprenori, manageri, echipele lor, clienți, parteneri și comunitățile pe care le influențează. Acești oameni sunt în centrul abordării noastre atunci când aplicăm metoda Brandocracy pentru construcția brandurilor și dezvoltarea afacerii. Noi înțelegem că performanța unui business depinde în mod direct și de angajații săi, și de conexiunea cu acea companie.