Facebook  |  LinkedIn  |  Instagram
Share
Employer-Branding Areas of expertise

Expertiza noastră

Employer Branding

”Nu cât de mulți bani facem ne ajută să fim fericiți (…). Este vorba de cât de mult ne împlinește munca noastră” spune Malcolm Gladwell în cartea sa ”Excepționalii: Povestea Succesului”. Acesta este motivul pentru care unele companii se zbat, iar altele au succes, chiar dacă depun eforturi similare pentru a comunica și impresiona.

În opinia noastră ingredientul ”magic” care fac un brand să crească și să strălucească este dat de oamenii din spatele său. Ne referim la toate persoanele care iau contact cu brandul: proprietari, angajați, clienți, diferitele comunități pe care le influențează. Totuși, cei mai relevanți rămân angajații, pentru că ei reprezintă adevărata energie din spatele oricărei afaceri.

Pentru noi, Employer Branding presupune un proces minuțios care aduce în centrul funcționării unei companii cultura sa organizațională. ”Cultura mănâncă strategia la micul dejun” spune Peter Drucker; este situația din companiile unde cultura organizațională există mai mult la nivel declarativ, în sloganuri motivaționale, în timp ce adevăratul branding de angajator este lăsat pe plan secundar sau chiar trecut la ”și altele”. Pentru ca o strategie de business să fie bine implementată, ai nevoie să creezi o cultură care inspiră oamenii să cunoască, să creadă și să aplice valorile companiei. Angajații tăi au nevoie să se simtă apreciați și bucuroși să facă parte din afacerea ta, să construiască povestea brandului tău.

Este vorba despre cum interacționează oamenii, cum sunt tratați, ascultați, întrebați. Este vorba despre cât de mult sunt încurajați angajații să vorbească despre situații, probleme și soluții. Employer Branding înseamnă apartenență, interacțiunile de la locul de muncă, înseamnă leadership. Noi nu credem în simple citate motivaționale afișate pe pereții companiei. Noi urmărim cât de mândri sunt acei oameni să lucreze pentru tine, ce spun despre brandul tău și cât de implicați sunt, cu minte și suflet, în munca lor zilnică.

Este un proces pe termen lung. Astfel de schimbări nu au loc peste noapte, în câteva ateliere, cursuri online sau traininguri de două-trei luni. Adevăratele rezultate nu pot veni decât dintr-o experiență îndelungată, de calitate în aplicarea brandingului de angajator în viața reală. Metoda noastră de a construi un brand de angajator constă în a oferi oamenilor sentimentul propriei valori prin acțiuni concrete care și-au dovedit deja eficiența în proiectele la care am lucrat. Gândim și aplicăm aceste acțiuni în concordanță cu ADN-ul brandului, ducând la schimbări ce se observă în comportamente, nivel de implicare și, în final, în cifre relevante. Noi aplicăm ceea ce am implementat deja cu succes în companiile în care am lucrat, chiar înainte ca ”Employer Branding” să devină un buzzword.

Cum construim Employer Branding

În primul rând, ne îndreptăm spre acei oameni din companii care pot fi direct implicați în descoperirea elementelor-cheie, precum și în dezvoltarea și implementarea recomandărilor noastre. Odată identificați, ne ocupăm de coordonarea echipei de proiect.

Împreună cu ei analizăm și definim conceptul de Employer Branding pentru ca toată lumea să se raporteze la aceleași repere. Realizăm interviuri în profunzime cu membrii echipei de conducere pentru că, deși de-a lungul procesului implicăm mai multe categorii de angajați, acțiunile importante și schimbările trebuie să fie implementate de sus în jos. Totodată lucrăm cot la cot cu persoanele care vor pune în mișcare schimbările și care le vor propaga în întreaga organizație. Astfel, ne asigurăm că definim împreună o nouă filosofie de lucru, un nou mod de a interacționa și de a trăi valorile companiei.

După caz, realizăm sau coordonăm un studiu intern cu ajutorul chestionarelor și al interviurilor. Pentru cercetările complexe stabilim parteneriate cu experți în cercetare și firme specializate, pentru a ne valida ipotezele și direcțiile strategice. Rezultatele obținute ne ajută să evaluăm statusul culturii organizaționale.

Trasăm, apoi, liniile definitorii ale culturii organizaționale proiectate și venim cu recomandări pentru ceea ce ar fi de făcut mai departe.

La finalul procesului livrăm strategia de Employer Branding și un set de direcții și acțiuni pentru comunicarea internă și externă, astfel încât compania să poată ajunge să respire cultura organizațională pe care și-o dorește. Pentru aceasta apelăm la ultimele tendințe din industrie, la cele mai bune practici și la expertiza pe care am câștigat-o de-a lungul anilor în care am implementat acțiuni concrete și am obținut rezultate.

Alte arii de expertiză

Pentru că ne dorim să îți oferim soluții personalizate, am dezvoltat o metodă integrată ce presupune module de branding și business bazate pe ariile noastre de expertiză. Drept urmare, suntem în măsură să răspundem la o varietate de situații sau contexte, prin unul sau mai multe seturi de servicii.

Brand-Design Areas of expertise
brand building - constructia de brand
Strategic-Marketing Areas of expertise
Business-Sparring Areas of expertise