Facebook  |  LinkedIn  |  Instagram
Share

Personal Branding în ecuația Employer Branding

Anca Rarău
BRAND & MARKETING STRATEGIST
/ FOUNDER OF BRANDOCRACY

Căutarea unui job mai bun se aseamănă tot mai mult cu alegerile brandurilor pe care le utilizăm zi de zi, contează ce porți, cu cine te asociezi, așa că, reputația companiei este mai importantă ca niciodată. Cei care sunt interesați de un nou loc de muncă au opțiuni, iar pentru a atrage oamenii potriviți, organizațiile trebuie să se diferențieze. Este în logica poziționării ca brand de angajator și asta nu mai e o surpriză pentru nimeni, clar.

Ce arme au companiile pentru a-i atrage pe cei mai buni (viitori) angajați?

Este o adevărată bătălie pe piață și, din experiență, știm că nu includem aici doar firmele unde lucrezi de la birou sau unde poți livra proiectele stând frumos, la munte, cu laptopul în față. Nu. Este vorba de mult mai multe domenii care au nevoie să își completeze echipele, inclusiv – imaginați-vă – construcțiile, producția de orice tip, bankingul, zona medicală, educația ș.a.m.d. Realitatea este că toate domeniile caută asiduu oameni buni: profesioniști, dar și coechipieri. Se caută persoane cu abilitățile tehnice specifice fiecărui domeniu, dar și cu partea de soft skills bine dezvoltată. Și care să fie și în acord cu valorile companiei. Grea misiune pentru recrutatori.

Ce îi determină, până la urmă, pe oameni să îl aleagă pe angajatorul A sau pe angajatorul B? Sau pe C ori D? Pentru că și ei sunt, tot acolo, pe listă, nu-i așa? Devine evident faptul că, tot mai puțin, angajați vin să lucreze în companii care oferă „doar” abonament la sală, fructe la discreție, zonă de relaxare, orar flexibil de lucru sau un bun remote working plan. De ce? Pentru că tot mai mult se copiază pe piață aceste beneficii și din ce în ce mai multe companii le oferă asta angajaților.

Ecuația angajator-angajat nu mai trebuie privită ca pe o ”căsătorie” în care se stă din comoditate sau din teamă de necunoscut, ci mai degrabă ca o relație furnizor-beneficiar în care fiecare are de câștigat și în care se poate renunța oricând la colaborare dacă una dintre părți devine nefericită.

Generațiile Y și Z care sunt deja pe piața muncii înseamnă angajați mai pragmatici și mai deschiși la schimbări, care își doresc să se „vadă”, să fie remarcați, să li se remarce unicitatea. Sunt mai independenți. Își doresc atât beneficii de mediu cât și o cultură organizațională care să li se potrivească. Iar când organizația oferă angajatului cadrul de dezvoltare la nivel individual, când firma unde lucrează îi arată că brandul său personal este de fapt „resursa” pe care o prețuiește și pe care o apreciază, alături de competențele profesionale, avem, într-adevăr de-a face cu o mișcare diferită în ceea ce numim employer branding.

Citiți articolul integral scris de Anca Rarău, pentru revista Cariere aici.

Abordarea Brandocracy

Expertiza noastră în marketing își are rădăcinile în mulți ani de coordonare a departamentelor de marketing și zeci de mii de ore de lucru cu echipe de marketing, în companii mari sau IMMuri, din arii diverse de activitate, de la firme listate pe bursă, până la new-entries pe diverse piețe. Venim cu cele mai bune practici, cunoștințe și cu ultimele tendințe din domeniu. Toate aceste elemente le integrăm într-un plan ce reunește cifrele care contează pentru companie, obiectivele de brand și oamenii.

Află aici mai multe despre procesul nostru de realizare a Strategiei de Marketing și Brand Building și cum contribuim la creșterea afacerii în concordanță cu obiectivele de business ale companiei, cu poziționarea de marketing și cu ADN-ul de brand.




Related posts

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *