Căutarea unui job mai bun se aseamănă tot mai mult cu alegerile brandurilor pe care le utilizăm zi de zi, contează ce porți, cu cine te asociezi, așa că, reputația companiei este mai importantă ca niciodată. Cei care sunt interesați de un nou loc de muncă au opțiuni, iar pentru a atrage oamenii potriviți, organizațiile trebuie să se diferențieze. Este în logica poziționării ca brand de angajator și asta nu mai e o surpriză pentru nimeni, clar.
Ce arme au companiile pentru a-i atrage pe cei mai buni (viitori) angajați?
Este o adevărată bătălie pe piață și, din experiență, știm că nu includem aici doar firmele unde lucrezi de la birou sau unde poți livra proiectele stând frumos, la munte, cu laptopul în față. Nu. Este vorba de mult mai multe domenii care au nevoie să își completeze echipele, inclusiv – imaginați-vă – construcțiile, producția de orice tip, bankingul, zona medicală, educația ș.a.m.d. Realitatea este că toate domeniile caută asiduu oameni buni: profesioniști, dar și coechipieri. Se caută persoane cu abilitățile tehnice specifice fiecărui domeniu, dar și cu partea de soft skills bine dezvoltată. Și care să fie și în acord cu valorile companiei. Grea misiune pentru recrutatori.
Ce îi determină, până la urmă, pe oameni să îl aleagă pe angajatorul A sau pe angajatorul B? Sau pe C ori D? Pentru că și ei sunt, tot acolo, pe listă, nu-i așa? Devine evident faptul că, tot mai puțin, angajați vin să lucreze în companii care oferă „doar” abonament la sală, fructe la discreție, zonă de relaxare, orar flexibil de lucru sau un bun remote working plan. De ce? Pentru că tot mai mult se copiază pe piață aceste beneficii și din ce în ce mai multe companii le oferă asta angajaților.
Ecuația angajator-angajat nu mai trebuie privită ca pe o ”căsătorie” în care se stă din comoditate sau din teamă de necunoscut, ci mai degrabă ca o relație furnizor-beneficiar în care fiecare are de câștigat și în care se poate renunța oricând la colaborare dacă una dintre părți devine nefericită.
Generațiile Y și Z care sunt deja pe piața muncii înseamnă angajați mai pragmatici și mai deschiși la schimbări, care își doresc să se „vadă”, să fie remarcați, să li se remarce unicitatea. Sunt mai
Citiți articolul integral scris de Anca Rarău, pentru revista Cariere aici.