Facebook  |  LinkedIn  |  Instagram
Share
Back
Brand building Identitate vizuală Strategie de marketing

Strategie de brand, poziționare și identitate vizuală – primele două proiecte de construcție a brandurilor rurale din România: comuna Bobâlna și comuna Vultureni

  • Date: septembrie 1, 2021

Scroll

Bobâlna este o comună din Transilvania, unde localnicii încă păstrează vechile meșteșuguri. Dacă în urmă cu șase secole sătenii din Bobâlna se luptau pentru libertatea lor, astăzi se luptă pentru a perpetua tradițiile românești autentice și pentru a dezvolta economia locală, folosind ceea ce le oferă natura și propria pricepere.

La Vultureni, legătura strânsă cu natura este cea care le-a susținut existența oamenilor comunei, iar asta se vede și astăzi. Vultureni este și el un loc cu rădăcini istorice vechi, unul în care vizitatorii pot încă (re)descoperi diversitatea naturii neatinse.

Proiectele de construcție a brandurilor celor două  comune –  Bobâlna și respectiv Vultureni – sunt două proiecte de suflet pentru echipa noastră, lucrate alături de voluntari, specialiști din Fundația Romanian Business Leaders (RBL), studenți și tineri absolvenți de Marketing. Ele s-au născut din dorința de a da o mână de ajutor în dezvoltarea mediului rural românesc. Și asta pentru că Bobâlna și Vultureni atrag nu doar prin produsele locale, ci mai ales prin spiritul locurilor și al oamenilor care trăiesc în ele.

01. Provocarea

Redefinirea brandurilor comunelor Bobâlna și, respectiv, Vultureni – un pas important pentru a crește atractivitatea lor și pentru a impulsiona dezvoltarea afacerilor locale.

Rădăcinile brandului Bobâlna s-au format o dată cu răscoala din 1437. În timp, locuitorii din Bobâlna și-au construit o identitate distinctă, bazată pe valori puternice, valabile și astăzi. Și la Vultureni, așezarea era locuită încă de acum 7.000 de ani.

Aici oamenii au trăit mereu aproape de natură și au obținut cele necesare traiului în special din agricultură.

Pentru a rămâne în pas cu timpurile însă, ambele branduri aveau nevoie să se redefinească, să se adapteze mai bine timpurilor, să se dezvolte și, nu în ultimul rând, să atragă noi oameni și investiții noi.

02. Soluții oferite

Construcția de brand & conectarea obiectivelor de brand cu cele indicate de comunitatea locală

01

Construcția de brand

Construirea brandurilor celor două comune, Bobâlna și Vultureni, a apărut ca un pas firesc, din dorința de a reînvia locurile, de a le pune în valoare, de a da o mână de ajutor pentru a le transforma într-un adevărat ”acasă” pentru tinerii care-și doresc o viață aproape de natură, cu respect pentru ea și cu drag pentru comunitate.

Prin construcția acestor branduri rurale, echipa Brandocracy a urmărit să evidențieze valorile și personalitatea celor două comunități locale, a oamenilor care s-au născut sau care au ales să trăiască pe aceste meleaguri.

02

Poziționarea

Alături de voluntari am derulat o cercetare calitativă în rândul locuitorilor comunelor și am definit publicurile țintă pentru fiecare dintre cele două branduri rurale. Ulterior, pornind de la unicitatea celor două comunități și ținând cont de valorile lor, am identificat poziționarea fiecărui brand și am stabilit lead narative-ul pentru fiecare.

Despre Bobâlna

Am discutat despre curaj, istorie, tradiție, libertate – acestea sunt valorile pe care echipa noastră le-a descoperit în interviurile derulate cu oamenii comunei Bobâlna. Și așa a rezultat lead narativ-ul:

  • „Bobâlna. Unde curajul face istorie”.

Construcția acestui mesaj are legătură chiar cu istoria comunei care este „izvor al curajului din zona Transilvaniei” – cu referire la marea Răscoală din 1437, dar și la personalitățile care au s-au născut la Bobâlna și au contribuit semnificativ la istoria României – Alexandru Vaida-Voevod este doar unul dintre exemple.

Despre Vultureni

Am descoperit în această comună o comunitate energică și primitoare, am aflat despre modul în care localnicii interacționează cu mediul sau despre cum se ajută între ei. Sunt oameni cu drag de natură, de tradiție și de munca pământului. Astfel că valori precum libertatea, sănătatea, armonia, tradiția au fost identificate în cadrul procesului de audit derulat de echipa proiectului. Iar lead narativul este:

  • „La Vultureni. În armonie cu natura”

Comuna Vultureni nu este doar o comunitate de oameni care se cunosc și se ajută. Nu este doar marca de ”origine” pentru produse culinare deosebite, ci este mai mult decât atât. Cum împrejurimile sunt de poveste – sunt pajiști, flori de câmp, păsări și fluturi – ele oferă oportunități diverse pentru drumeții, pentru timp petrecut în aer liber. Vultureni este locul ideal pentru toți iubitorii de natură și mișcare. Astfel, atât zona, cât și valorile după care își duc existența localnicii creează un teren fertil pentru spiritul antreprenorial, pentru explorarea unui stil de viață în armonie cu natura, pentru dezvoltarea unei comunități vibrante, care să atragă vizitatori și viitori locuitori deopotrivă.

03. Strategia de comunicare

Având în vedere directa conexiune dintre obiective stabilite de fiecare dintre comunități și dorința tuturor profesioniștilor implicați de a facilita transformarea și de a crește notorietatea celor două branduri, împreună cu oameni pricepuți din zona de marketing, a dezvoltată și livrată strategia de digital marketing.

 

Strategia de comunicare online a fost completată firesc de alte recomandări privind promovarea offline.  Au fost făcute recomandări privind evenimente pe care fiecare dintre cele două comune le pot derula sub umbrela noilor lor branduri, iar o parte din aceste proiecte au început să fie deja implementate încă din primele luni.

04. Identitate vizuală

Pentru ca identitățile vizuale să reflecte esența celor două branduri rurale și să completeze perfect comunicarea, am pornit de la spiritul, de la valorile fiecăruia, de la misiunea pe care am identificat-o în cadrul procesului de audit.

Bobâlna

Identitatea vizuală a brandului Bobâlna

În vederea construirii identității vizuale pentru brandul Bobâlna, s-a ținut cont de întreaga strategie de brand și în special de poziționare și valorile de brand: Curaj – Istorie – Tradiție – Libertate. Simbolurile și culorile utilizate formează un ansamblu personal și cu mult sens pentru comunitatea din Bobâlna.

Monumentul comemorativ al Răscoalei de la Bobâlna

Monumentul de la Bobâlna, ridicat „în cinstea Țăranilor Răsculați de la Bobâlna în anul 1437” marchează unul dintre cele mai semnificative acte de răscoală din Regatul Ungariei. În mod regulat, aici are loc și un eveniment comemorativ care își propune să mențină vie amintirea țăranilor care au avut curajul să se revolte împotriva nedreptăților și opresiunilor la care erau supuși de către nobili.

Furcă și coasă

Furca și coasa sunt cele mai folosite unelte tradiționale la muncile câmpului. Un alt simbolism pentru aceste unelte este și acela de obiecte utilizate de țărani în răscoala din 1437: „Auzind tăranii iobagi români și maghiari cât de neomenos s-a purtat stăpânirea, au pus mâna pe furci, pe coase și au pornit răscoala.”

Dealul Bobâlna

Dealul Bobâlna (693 m) domină împrejurimile până la mari depărtări. Monumentul răscoalei a fost înălțat pe Dealul Bobâlna, exact acolo unde țăranii din nord-vestul Transilvaniei, în primăvara anului 1437, s-au retras și au construit o tabăra întărită.

Sămânța de curaj

Prezent în litera O din logo-ul Bobâlna, elementul grafic în formă de romb simbolizează sămânța de curaj. Rombul reprezintă uniunea dintre cer și pâmânt, el găsindu-se cu precădere în portul tradițional românesc. Rombul indică simultan direcțiile verticale și orizontale, de aceea se poate spune ca este simbolul unificării materiei cu energia.

La Vultureni

Identitatea vizuală a brandului La Vultureni

Pentru a crea impactul dorit, identitatea vizuală a brandului La Vultureni a fost construită pornind de la noua poziționare și de la valorile identificate în cadrul procesului de brand building: Libertate – Sănătate – Armonie – Explorare – Tradiție. Simbolurile și culorile utilizate formează un ansamblu personal și cu mult sens pentru comunitatea din Vultureni.

Persian Green

Verdele reprezintă natura, primăvara, echilibrul, renaşterea, reînnoirea şi revitalizarea. Este un simbol al prospeţimii, sănătăţii, prosperităţii, progresului, evoluţiei, dezvoltării și speranţei. Este o culoare ce reprezintă armonia dintre comunitatea din Vultureni și mediul înconjurător.

Blue Sapphire

Culoarea albastră reprezintă atât cerul, cât și apa, fiind asociată cu spațiile deschise, libertatea, intuiția, imaginația, inspirația și sensibilitatea. Albastrul semnifică, de asemenea: încredere, loialitate, sinceritate, înțelepciune, încredere, stabilitate și inteligență.

Durata proiectului

2

LUNI

Brand Building

1

LUNI

Marketing Strategy

2

LUNI

Identitate vizuală

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *