Strategie de marketing și brand building
Clientul nostru Vetro activează în domeniul distribuției de medicamente veterinare. Sunt lideri în nișa lor, oferind în piață produse premium pentru animalele de rentă și cele de companie. Mai mult decât atât, acordă consultanță profesională, oportunități de educație și pregătire continuă pentru medicii veterinari și pun în practică instrumente digitale în domeniu, care să facă viața părinților de animale, dar și a medicilor veterinari, mai ușoară.
Echipa Vetro este formată din specialiști, care înțeleg în profunzime nevoile clienților, iar sănătatea și bunăstarea animalelor este scopul final al acțiunilor lor. Vetro deservește peste 1.500 de clienți cu ajutorul unei echipe formate din 50 de oameni, dintre care peste jumătate sunt medici.
01. Provocarea
Numărul 1 în România
Vetro își propune să ajungă numărul unu la nivel național, ca cifră de afaceri, inclusiv contribuind la schimbarea de mentalitate a celor care activează în domeniu, astfel încât mediul veterinar să se transforme „dintr-o piață a durerii, într-o piață a plăcerii”.
Printre obiective se numără realizarea planurilor ambițioase de a deschide o fabrică de producție a medicamentelor veterinare, aici, în România, consolidarea afacerii și construirea unor noi oportunități de business și dezvoltarea unei noi divizii B2B.
02. Soluții oferite
Construcția de brand & Conectarea obiectivelor de brand cu cele de business
Brandocracy a venit cu o abordare proprie, deja validată în alte proiecte, ce conectează obiectivele de business cu cele de branding. Acest sistem modular ne permite să personalizăm soluțiile și să prioritizăm acțiunile care au valențe de vector de tracțiune a rezultatelor.
Construcția de brand
Prima etapă a acestui proiect a constat în realizarea construcției de brand, poziționarea în piață, cu reevaluarea identității vizuale și a designului digital. E important ca brandurile să fie autentice, să se adapteze, totodată trendurilor, iar acum acest lucru e mai important ca oricând.
Prin proiectul de construcție de brand, echipa Brandocracy a reușit să evidențieze spiritul Vetro, să revalideze valorile companiei, să redefinească fundamentele brandului, principiile și personalitatea acestei companii. Iar prin strategia de marketing, care a fost cea de-a doua etapă, am dat ”rețeta” prin care echipa internă de marketing a Vetro, va putea să pună în mișcare “motorul” care pune în valoare brandul.
În spatele oricărui brand sunt oamenii. Iar această filosofie am aplicat-o și în cazul Vetro, pentru că brandul înseamnă business, de la obiective, cifre-target, oameni, procese, servicii, produse, comunicare internă, comunicare externă, până la modul în care interacționează oamenii și felul în care vorbesc alții despre compania în care lucrează. Toate aceste aspecte au fost cuprinse în strategia pe care consultanții Brandocracy au realizat-o.
Poziționarea
De asemenea, poziționarea în piață a fost redefinită, Vetro asumându-și în urma procesului de rebranding rolul de vector de schimbare în piața veterinară din România.
Iată ce spune despre colaborarea noastră doamna Coca Cașcaval, director general Vetro:
”În primii șapte ani, Vetro și-a găsit locul în piață. De anul trecut, am început să facem pașii necesari pentru a avea o creștere sustenabilă, trecând la un management pe bază de obiective. Am consolidat echipele existente, am creat altele noi iar proiectul de construcție de brand, de poziționare în piață, definire a valorilor și a noii identități vizuale, realizat cu sprijinul echipei Brandocracy, ne vor ajuta să trecem la următoarea etapă de dezvoltare. Planurile pe termen mediu includ intrarea pe piața producătorilor de medicamente generice destinate animalelor de companie și rentă dar și lansarea unei platforme care va conecta Vetro cu cabinetele veterinare și cu posesorii de animale de companie, un marketplace inovativ pentru care investiția este de aproximativ 3 milioane de euro.”
Strategia de marketing tip 360 grade
Strategia de marketing a pornit de la obiectivele SMART de business ale companiei, de la construcția de brand și cele patru tipuri de Buyer Persona identificate, a inclus rapoarte legate de piața locală și internațională, precum și canalele și tacticile de marketing prin care Vetro poate să ajungă la acestea printr-o strategie integrată.
Clientul a primit o strategie de marketing care conține obiective de marketing derivate din obiectivele de business, cu indicatori cheie de măsurare a performanței (KPIs), astfel încât să poată fi urmărite rezultatele în faza de implementare. Mai mult decât atât, strategia de content marketing va acoperi durata a cel puțin un an de conținut, astfel încât să fie corelată cu obiectivele de marketing stabilite.
Employer of choice
Vetro activează într-o piață competitivă, unde resursa umană este pionul cheie în succesul afacerii. Astfel, pe parcursul colaborării am descoperit una dintre prioritățile majore pentru Vetro, aceea de a deveni employer of choice pe piața în care activează. Acestui obiectiv i s-a acordat o importanță specială, definindu-se primii pași din strategia de employer branding.
Mesaje cheie
Echipa Brandocracy a creionat mesajele cheie care au fost integrate în mod natural în toate formele de comunicare internă, în primă fază, dar și externă, în campaniile de marketing și PR. Totodată, definirea mesajelor a însemnat adaptarea speeach-ului de vânzări, a întregului tone of voice al companiei, dar și refacerea template-urilor de prezentări și a vizualurilor de comunicare în social media.
Ca urmare a procesului de reconstrucție de brand și validare a valorilor și pilonilor brandului, am livrat pentru Vetro și un concept integrat de identitate vizuală. De asemenea, noul website vetro.vet este parte a acestui demers.
03. Identitate Vizuală
Simbolul Vetro înseamnă delimitarea feței fiecărui animal
Simbolul 'V'
Pentru ca identitatea vizuală să reflecte esența brandului Vetro, am pornit de la spiritul acestui brand, de la valorile sale, de la misiunea pe care am identificat-o în cadrul procesului de brand building. Astfel, pentru că dragostea pentru animale și preocuparea de a acorda suport muncii medicilor veterinari sunt în centrul activității Vetro, acestea au fost punctele de pornire și în construcția identității vizuale. Simbolul Vetro înseamnă, mai întâi de toate, delimitarea feței fiecărui animal, încadrând în litera 'V' ochii și botul acestora. Toate animalele au comportamente sau atribute care le diferențiază, iar pentru că Vetro iubește toate animalele, fie ele animale de companie sau de fermă, am marcat în simbolul ales că inteligența, înțelepciunea și atașamentul se citește în ochi.
Dragostea pentru animale, fie acestea animale de companie sau de fermă, este ceea ce se reflectă și în identitatea vizuală a brandului Vetro. Pe lângă acestea, avem și un simbol al înțelepciunii printre aceste viețuitoare, unul neutru, însă – care nu e nici pet, nici animal de fermă, reprezentat mai jos prin bufniță – doctorul pădurii. Înțeleptul. Asta, în contextul în care menirea Vetro este de a veni cu soluții concrete inovative și pentru cabinetele veterinare, pentru medicii care se ocupă în mod direct de îngrijirea animalelor.
Sănătatea și bunăstarea animalelor este scopul final al acțiunilor Vetro.
Practic, SIMBOLUL CONSTRUIT 'V' este expresia sau imaginea stilizată a fețelor acestor animale de binele cărora se preocupă Vetro.
Niciun alt obiect nu se asociază mai mult cu profesia medicală decât stetoscopul – chiar și în medicina veterinară este „un gadget” surprinzător de relevant și azi, care rezistă în fața rivalilor hi-tech.
Cabinetele veterinare, clinicile și medicii aferenți sunt în centrul activităților Vetro, pentru ca animalele de rentă și de companie să crească sănătos, iar „părinții” lor să fie mulțumiți.
De asemenea, prin simbolul ‘V’ stilizat avem acoperită și reprezentarea plastică a poziționării brandului: „Vetro este vectorul de schimbare în piața veterinară din România”
În fizică, v → este chiar simbolul pentru vector.
Subliniem așadar și prin logo-simbol că Vetro este un vector de schimbare în această piață și investește foarte mult în digitalizarea propriei afaceri, dar și în beneficiul medicilor veterinari cu care colaborează. Vetro este un vector de schimbare pe piața veterinară națională. În spatele acestui proiect se găsește o viziune bine definită despre performanță și standarde. Iar asta este acum transpus inclusiv în identitatea vizuală: logo, manualul de brand, culorile alese.
Culorile
Verdele este culoarea vieții, naturii și energiei, este asociată cu semnificații de creștere, armonie, prospețime, siguranță și mediu.
Culoarea verde are putere vindecătoare și se înțelege a fi cea mai odihnitoare și relaxantă culoare pentru ochiul uman.
Verdele este o culoare pe care am ales-o atât pentru că este un bun asociator pentru industria farmaceutică, dar și pentru că arhetipul de brand identificat pentru Vetro are asociată această culoare.
De asemenea, culorile secundare – albastru și auriu, vin să completeze gama de culori a simbolului Vetro.
Albastrul este despre empatie și comunitate. Reprezintă atât cerul cât și marea și este asociat cu spații deschise, libertate, intuiție, imaginație, expansivitate, inspirație și sensibilitate. Albastrul reprezintă, de asemenea, încredere, loialitate, sinceritate, înțelepciune, stabilitate, credință și inteligență.
Auriul, în branding, simbolizează calitate premium, bunăstare, valoare, prestigiu, generozitate, optimism, putere și perfecțiune.
Vetro este lider fiindcă oferă în piață produse premium, consultanță profesională, oportunități de educație și pregătire continuă și pune în practică instrumente digitale în domeniu.
04. Web Design
vetro.vet - Before & After
After
_Vetro-Website-Nou-Acasa
_Vetro-Website-Nou-Despre-noi
_Vetro-Website-Nou-Portofoliu
_Vetro-Website-Nou-Articole
_Vetro-Website-Nou-Contact
Before
_Vetro-Website-Vechi-Acasa
_Vetro-Website-Vechi-Despre-noi
_Vetro-Website-Vechi-Echipa
_Vetro-Website-Vechi-Echipa-Vanzari
_Vetro-Website-Vechi-Contact
Durata proiectului
3
LUNI
Brand building
2
LUNI
Strategia de marketing
3
LUNI
Construirea identității vizuale și realizarea unui website modern cu design personalizat