Facebook  |  LinkedIn  |  Instagram
Share
Back
Brand building Identitate vizuală Strategie de marketing

Strategie de marketing și brand building pentru o companie din industria IT

  • Date: iunie 1, 2021

  • Client: WellCode

Scroll

Clientul nostru WellCode este o companie care furnizează cursuri de programare IT și servicii de mentorat, lansată în 2017, în Cluj. Cursurile se adresează tuturor celor care vor să învețe programare, fie că sunt la început de drum în carieră ori vor să facă o schimbare în viața profesională, indiferent de domeniul de activitate, fără a renunța la jobul pe care îl au, respectiv fără a absolvi o facultate de profil.

Fondatorul, Petru Trîmbițaș, a început să studieze informatica în clasa a IX-a. După câțiva ani a început să predea cursuri și colegilor mai mici, pasionați de informatică mai întâi pro bono, iar apoi ca pe un început de business. Cu banii câștigați dorea să își cumpere un computer de gaming. A participat la Olimpiadele de informatică și s-a calificat la faza națională în toți anii de liceu, obținând mențiuni și medalia de argint. A absolvit Facultatea de Informatică din cadrul UBB Cluj-Napoca, urmând în același timp stagii plătite de internship la Facebook, în New York, dar și la Google. A decis să revină în România și să devină antreprenor și mentor pentru tinerii pasionați de informatică. Așa a fondat propria companie. În prezent este coach la WellCode.

01. Provocarea

Numărul 1 la nivel național

WellCode își propune să ajungă numărul unu, la nivel național, ca cifră de afaceri, între companiile similare, cu un prim obiectiv de 1 milion de euro pentru anul 2021.

În primii patru ani de activitate, echipa WellCode a ajuns la 22 angajați dintre care cel mai tânăr este elev în clasa a XII-a. De la lansarea ecosistemului de învățare www.wellcode.ro, peste 100.000 de persoane s-au înscris pentru cursurile gratuite, cel mai tânăr cursant fiind elev în clasa a șasea, în timp ce decanul de vârstă este pensionar.

Un alt obiectiv de business ambițios este dublarea numărului de clienți absolvenți ai programului de mentorat, care să fie angajați în domeniu.

02. Soluții oferite

Construcția de brand & Conectarea obiectivelor de brand cu cele de business

Abordarea Brandocracy, prin care conectăm obiectivele de business cu cele de branding a fost aplicată și pentru WellCode. Astfel, pe baza unui sistem modular, marca Brandocracy, am putut să personalizăm soluțiile și să prioritizăm acțiunile care au valențe de vector de tracțiune a rezultatelor.

01

Construcția de brand

Construcția de brand, poziționarea în piață, reevaluarea identității vizuale și a designului digital au venit natural încă din prima etapă. O particularitate a acestui proiect a fost perioada în care am realizat strategia de marketing, respectiv la începutul anului 2021, când omenirea era în continuare preocupată de situația pandemică. Asta înseamnă că echipa Brandocracy a trebuit să țină cont de realitățile macroeconomice, de trendurile interne și internaționale – inclusiv comportamentale, de oportunitățile oferite de industria IT și, bineînțeles, de obiectivele de business ale WellCode.

02

Poziționarea

Pornind de la distinctivitatea relevantă a afacerii, pe componentele care includ menirea, adresabilitatea, modelul de business, valorile și Brand DNA, am identificat poziționarea de piață. Astfel WellCode devine ”ecosistemul în care înveți să scrii cod în orice limbaj și să îți creezi o viață mai bună”.

Practic, WellCode își asumă trei roluri principale în relația cu clienții săi, fiind în același timp Mentor, Expert și Facilitator. În această paradigmă de servicii și roluri, compania oferă, de fapt, românilor interesați să învețe programare nu doar noțiunile necesare dar și cadrul motivațional pentru a-și schimba în bine viețile, alături de suport real în schimbarea personală și profesională pe care și-o doresc.

Iată ce spune despre colaborarea noastră Petru Trîmbițaș, fondatorul WellCode:

Programul de învățare este ca o carte interactivă, iar învățarea se realizează de fiecare cursant în ritmul propriu, cu mentorat și coaching personalizat din partea echipei WellCode. Noi vrem să schimbăm mentalități, știm că este un proces de durată și că suntem pe o piață foarte competitivă care evoluează într-un ritm alert. Am înțeles rapid că avem nevoie de o strategie de marketing și poziționare care să țină cont de acest ritm dar în același timp să ne reprezinte. Construcția de brand și noua strategie de marketing, realizate de Brandocracy, sunt soluția potrivită pentru a ne susține în procesul de dezvoltare pe termen mediu și lung”.

03

Strategia de marketing tip 360 grade

Odată cu construcția de brand, Brandocracy a livrat și strategia de marketing, prin care am abordat întreg mixul specific, astfel încât echipa de marketing WellCode să aibă ”rețeta” prin care să ajungă la realizarea obiectivelor. Una dintre provocările acestei etape a fost identificarea tipurilor de Buyer Persona, respectiv a categoriilor de clienți-cursanți, pe o plajă extrem de generoasă, care nu ține cont de vârstă, sex sau profesie, așa cum ne-au aratat-o rezultatele analizei derulate.

Dintre cele peste zece categorii de potențiali cursanți, echipa Brandocracy a creionat profilul candidaților ideali ai WellCode, principalele caracteristici ale acestora fiind, ca un numitor comun, interesul pentru inovație și dorința de dezvoltare, preopcuparea pentru experiențe, respectiv pentru schimbare în bine a vieții personale pornind de la ceea ce faci ca job. Noua strategie are în vedere și fundamentul dat de valorile reprezentative pentru echipa WellCode: Învățare continuă, Implicare, Perseverență, Disponibilitate, Onestitate, Disciplină, Comunicare. Astfel, clientul a primit recomandări specifice de content marketing, PR, parteneriate și digital advertising.

04

Mesaje cheie

Ca partea a construcției de brand, au fost creionate mesajele cheie pentru WellCode, ținându-se cont și de tipurile de Buyer Persona identificate. Aceste mesaje au fost integrate în toate formele de comunicare prin care brandul se exprimă, în extern și intern.

Ca urmare a procesului de reconstrucție de brand și validare a valorilor și pilonilor brandului, am livrat pentru WellCode și un concept integrat de identitate vizuală. De asemenea, noul design al websiteului wellcode.ro este parte a acestui demers.

03. Identitate Vizuală

Conexiune între brand și consumatori

01

Simbolul

Credem cu tărie că identitatea vizuală transmite o serie de virtuți, de caracteristici și atribute, un set de valori, fără să fie nevoie de pagini lungi de text. Aceasta evocă, atunci când este bine realizată, un sentiment de conexiune între brand și consumatori.

Problemele identificate referitor la identitatea vizuală inițială WellCode

În cadrul analizei, am constatat că simbolul grafic utilizat de WellCode nu mai reflacta actualul stadiu de dezvoltare a businessului și nici valorile sau promisiunea de brand Totodată, strict vizual, stilul era și este foarte întâlnit în rândul altor platforme de programare. Era creat pe aceleași clișee folosite și de ceilalți competitori, respectiv elemente grafice din domeniu IT, precum: () {} <> # \. Am propus, așadar, o intervenție radicală pe logo și tot ce înseamnă partea vizuală, iar clientul ne-a dat undă verde imediat pentru a lucra la acest upgrade.

Așadar, pentru că WellCode este o platformă inovativă de mentorat, mult mai avansată decât ceea ce există pe piață (evaluare automată, gamification, Artificial Intelligence), cu un proces de coaching extrem de bine pus la punct -sistemul de suport, sistemul de review al cursanților –, am renunțat la simbolul inițial – o tocă, ce avea legătură mai degrabă cu modelul de educație practicat în Universități, și am gândit vizualul companiei din altă perspectivă, corelându-l cu ceea ce înseamnă brandul WellCode acum.

Cum am construit simbolul WellCode

Ținem cont de faptul că logoul este primul element în simbolistica unui business. Pornind de la construcția de brand și de la industria în care își defășoară WellCode activitatea, echipa Brandocracy a ales să folosească vechiul alfabet Morse pentru a scrie noul logo WellCode. Noua identitate vizuală integrează în imaginea brandului WellCode o soluție care în urmă cu 200 de ani revoluționa comunicarea și transmiterea la distanță a mesajelor. Este o demonstrație că acumulările trecute pot servi dezvoltării viitoare atunci când acestea sunt așezate la locul potrivit.

Autentic și reprezentativ

Strategie de marketing și brand building pentru o companie din industria IT

Inventat la mijlocul anilor 1830, Codul Morse a avut cea mai lungă viaţă dintre toate sistemele electronice de codificare, fiind folosit până în anul 1997. Codul Morse a reprezentat o sursă de inspirație pentru programarea binară (1 și respectiv 0).

Simbolul WellCode, scris în formă de C, folosind Codul Morse,  reprezintă o abordare specială și prin faptul că numele brandului este inscripționat în simbol.

Strategie de marketing și brand building pentru o companie din industria IT

Astfel, evităm clișeele din domeniu IT, precum: () {} <> # \ și folosim codul morse, sistemul care a inspirat metodele actuale de programare.

02

Culorile recomandate pentru WellCode

Culoarea are un impact uriaș asupra emoțiilor, percepțiilor noastre și asupra stării noastre de bine spirituale (și chiar fizice).Înțelegerea sensului din spatele culorii este importantă. În studiul „Impactul culorii asupra marketingului”, cercetătorii au descoperit că până la 90% din hotărârile instantanee făcute despre produse pot fi bazate doar pe culoare.

Paleta de culori generală din industria IT

Strategie de marketing și brand building pentru o companie din industria IT

Argumentarea culorilor în cazul WellCode:

Albastrul reprezintă, încredere, loialitate, sinceritate, înțelepciune, stabilitate, credință și inteligență.

Verdele îl asociem cu vitalitatea, dezvoltarea și bogăția. Utilizăm verdele în design pentru a evidenția creativitatea și productivitatea.

03

Tipografia WellCode

Pentru logoul WellCode am utilizat o tipografie Sans Serif, pentru a exprima modernitatea. În programare se utilizează doar fonturi Sans Serife, fiind mai simple și cu lizibilitate mai bună în comparație cu fonturile de tip Serif.

Strategie de marketing și brand building pentru o companie din industria IT

Durata proiectului

3

LUNI

Brand building

2

LUNI

Marketing Strategy

1

LUNĂ

Identitate Vizuală

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *