Facebook  |  LinkedIn  |  Instagram
Share
Back
Brand building Identitate vizuală Strategie de brand Strategie de marketing

Strategie de marketing și brand building pentru o companie din industria prelucrării metalului

  • Date: noiembrie 4, 2022

  • Client: Plasmaserv

Scroll

Clientul nostru Plasmaserv Metal Connection este unul dintre cei mai importanți furnizori de echipamente, tehnologii și soluții complete pentru sudare și debitare din țara noastră. Înființată în 2005 de inginerii Csongor Csegedi și Tiberiu Vărzar, compania a construit parteneriate cu branduri de renume mondial. Prin profesionalism, pasiune și implicare, echipa Plasmaserv a reușit să câștige încrederea jucătorilor importanți din domeniul construcțiilor civile și industriale, șantiere navale, construcții de mașini, confecții metalice, agricultură sau energie. Printre clienții lor se află șantierele navale Vard Shipyards Romania, Damen Galaţi, Damen Shipyards Mangalia, Severnav, Şantierul Naval Orşova, dar şi contractori pentru industrii specializate precum Tehnostrade-UMB, RAAl, IRUM, Astra Rail, Maschio Gaspardo, Chambon, Peikko şi Butan Grup.

Iată ce spune Tiberiu Vărzar, director general Plasmaserv Metal Connection, despre colaborarea noastră:

„Folosind măiestria, asemenea unui chirurg, Brandocracy ne-a analizat afacerea, iar apoi, împletind cunoștințele și experiența în domeniul brandingului și marketingului strategic cu metode rafinate de business, ne-au ajutat să devenim mai performanți. Am construit o relație de încredere și respect reciproc, așa cum ne dorim, cu toții, în business. După primul an de colaborare, am hotărât să continuăm parteneriatul și credem că aceasta este cea mai evidentă formă de apreciere a calității serviciilor prestate de Brandocracy.”

Tiberiu Vărzar - director general Plasmaserv Metal Connection

01. Provocarea

Consolidarea poziției pe piața locală și fructificarea oportunităților care să permită scalarea businessului

Industria prelucrării metalelor este una dinamică și foarte competitivă. Plasmaserv era recunoscut pe această piață pentru calitatea echipamentelor, serviciile și suportul profesionist al specialiștilor din echipă, pentru focusul pus pe adaptarea continuă la tendințele globale în materie de tehnologie și sustenabilitate.

Lipsa unei imagini coerente afecta însă percepția brandului pe piață. Fără o poziționare clară, care să scoată în evidență atuurile Plasmaserv, se pierdeau oportunități. Comunicarea externă se rezuma la proiecte tactice, campaniile erau sporadice, iar lipsa unui plan de marketing coerent afectau capacitatea companiei de a atrage noi clienți. Era nevoie așadar de o diferențiere clară față de competitori și de planificare de marketing pentru a facilita creșterea businessului în ritmul dorit.

02. Soluții oferite

Construcția de brand și poziționare, transpunerea obiectivelor de business în obiective de marketing

01

Construcția de brand

Brandocracy a abordat proiectul structurat, inițiind un proces cuprinzător de audit & analiză pentru a înțelege contextul în care opera Plasmaserv, identificând atât tendințele din piața globală, europeană și românească, cât și competitorii, percepțiile clienților și partenerii companiei și mediul intern acesteia. Aceste informații au permis echipei Brandocracy să construiască strategia de brand și poziționarea în piață, pornind de valorile, menirea și brand DNA-ul companiei. Pilonii principali de comunicare, definirea scopului asumat - The Inner Why, recomandările privind retorica brandului, tonul vocii, mesajele cheie sunt aspecte care au fost cuprinse în strategia pe care consultanții Brandocracy au realizat-o. Renamingul, din Plasmaserv în Plasmaserv Metal Connection a venit ca un pas firesc pe parcursul proiectului. Noul nume evidențiază cu mai mare acuretețe preocuparea continuă a brandului de a fi mai aproape de clienți, cu expertiză relevantă, aducând în parteneriatele comerciale rezultatele și inputurile din cercetare de la furnizorii de tehnologie cu care lucrează. Plasmaserv este acel facilitator care oferă accesul la tehnologia de ultimă generație destinată industriei de prelucrare a metalului.

02

Poziționarea

Pornind de la unicitatea businessului și ținând cont de analizele de piață, concurență, context macroeconomic, dar și de discuțiile cu furnizorii, clienții, partenerii de afaceri, am validat un setul de valori ale companiei: corectitudine, profesionalism, consecvență și calitate și am identificat noua poziționare: Plasmaserv Metal Connection aduce împreună OAMENII, METALUL și TEHNOLOGIA, oferind soluții pentru a maximiza oportunitățile, a crește performanța și a adăuga valoare companiilor, echipelor și profesioniștilor în sudare și debitare, în condiții de respect pentru resursele implicate. Conectați în permanență la noutățile de pe piața internațională, Plasmaserv Metal Conenction simplifică munca profesioniștilor în sudare și debitare, și transformând provocările și viziunile lor în soluții adaptate pieței românești.

03

Strategia de marketing

Strategia de marketing a plecat de la realitatea din industria în care activează firma, de la contextul intern și internațional, de la previziunile despre dezvoltarea pieței de profil. În cadrul strategiei de marketing am stabilit obiectivele SMART de marketing, care susțin atingerea obiectivelor ambițioase de creștere a businessului Plasmserv Metal Connection. Am definit, totodată, indicatorii de performanță (KPIs), pentru a permite monitorizarea progresului în procesul de implementare. Am stabilit mixul de marketing, ce ține cont de profilele de Buyer Personas realizate pe diferite segmente de interes, am definit strategia de conținut și am exemplificat direcțiile de comunicare în social media. La final, am detaliat planul de marketing, cu tactici, bugete și recomandări, implementat de companie, cu suport din partea echipei Brandocracy, încă din primul an după elaborarea strategiei.

03. Identitate Vizuală

O identitate vizuală puternică și distinctă generează încredere, face brandul ușor de recunoscut și construiește conexiuni cu publicul vizat. Am ținut cont de aceste aspecte, luându-ne input și din arhetipul identificat – care ne-a clarificat aspectele ce țin de tone of voice și culori recomandate, dar și din ADN-ul de brand al firmei, pentru a asigura consistență în procesul de comunicare.

Logo Plasmaserv Metal Connection

Plasmaserv

Consecvență, continuitate, protecție și siguranță sunt tot atâtea atribute ale brandului, identificate de consultanții Brandocracy pe parcursul procesului de repoziționare. Aceste sunt și elementele care au contribuit la crearea noului logo, ce derivă din povestea pasării Phoenix. Asemenea păsării Phoenix care renaște, Plasmaserv s-a reinventat și a devenit Plasmaserv Metal Connection, compania în care metalul conectează oamenii cu tehnologia. Roșul de foc al energiei, alături de culoarea gri a metalului imprimă direcția viitoare a brandului. Plasmaserv Metal Connection furnizează soluții cu înaltă tehnologie pentru a crește randamente, pentru a oferi calitate, confort și siguranță în procesul de prelucrare a metalului.

ID Book

Pentru a face brandul memorabil și relevant, am construit reguli de comunicare vizuală, înscrise în ID Book. Acesta a devenit acum un instrument esențial în dezvoltarea materialelor grafice necesare comunicării, un ghid util atât intern, cât și extern, pentru implementările pe toate canale.

04. Suport și consultanță în implementarea strategiei de marketing

Rămânem alături de clienții noștri

După livrarea strategiei de marketing am continuat colaborarea pentru a susține procesul de implementare a recomandărilor. Ne-am integrat ca echipă – oameni din departamentele interne, respectiv consultanți, și lucrăm împreună pe zona strategică și operațională, de mai bine de un an și jumătate. Am susținut demersurile de lansare a noii poziționări, am definit pași și direcții de acțiune, am construit briefuri, chestionare, am dezvoltat content pentru diferite tipologii de Buyer Personas și materiale publicitare în formate diverse, am ales împreună furnizori noi, pe zona de dezvoltare webshop, publicitate online, producție publicitară etc. Am venit cu recomandări și am dezvoltat, alături de client, planul de marketing și comunicare pentru acest an, la a cărui implementare consultanți Brandocracy se implică și în prezent.

05. Servicii de PR

Demersurile de repoziționare au fost susținute de implementarea strategiei integrate de comunicare și relaționare cu mass-media, beneficiind de suportul specialiștilor Brandocracy, care s-au implicat încă de la lansarea noii poziționări. Am susținut astfel creșterea vizibilității Plasmaserv Metal Connection pe piață și crearea asociatorilor specificați în strategia de brand, contribuind la atingerea obiectivelor ambițioase de creștere.

Am lucrat cu pasiune și am parcurs, împreună, pași importanți în drumul de creștere a brandului și businessului. Această abordare colaborativă a permis transformarea provocărilor în oportunități, iar Plasmaserv Metal Connection și-a consolidat poziția pe piața românească a metalului. Compania are astăzi clienți noi, și-a extins portofoliul cu noi produse inovative și tehnologie de ultimă generație, a încheiat parteneriate noi cu branduri globale prestigioase. Pentru 2024, se estimează o cifră de afaceri de 6,8 milioane de euro, în creștere cu 15% față de anul trecut, semnificativ peste nivelul de 5,08 milioane de euro din 2022.

Durata proiectului

3

LUNI

Brand building

2

LUNI

Strategia de marketing

2

LUNI

Identitate Vizuală

36+

LUNI

Consultanță implementare

36+

LUNI

PR