Clientul nostru Salina Turda este unul dintre cele mai importante obiective turistice din Transilvania și chiar din România, cu sute de mii de vizitatori care îi trec pragul, anual. Este unul dintre puținele obiective turistice din România incluse în celebrul ghid de călătorii Michelin, primind două stele Michelin, din maximul de trei posibile. Salina Turda este, de altfel, singura salină din România inclusă în acest ghid.
01. Provocarea
Redesenarea modelului de business și clarificarea direcțiilor de acțiune
În momentul în care am început să lucrăm pentru Salina Turda, am realizat că implicarea echipei noastre va fi inclusiv în zona de redesenare a modelului de business, cu o strategie de marketing adecvată și o comunicare care să ducă totul la alt nivel. Principalele provocări ale clientului nostru erau cât se poate de clare:
- Creșterea numărului de vizitatori – turiști, dar și localnici
- Optimizarea fluxului de turiști, în sensul echilibrării intensității vizitelor pe parcursul întregii săptămâni, a întregului an, nu doar în weekend sau în sezon (vacanțe)
- Integrarea tuturor obiectivelor societății – salina, hotelul, bazinul didactic, ștrandul, zona de spa – într-un concept unic, atât din punct de vedere al businessului, cât și în ceea ce privește poziționarea de marketing și strategia de comunicare.
- Realizarea unui website într-un concept de design modern, care să susțină noua comunicare.
- Creșterea notorietății și atractivității Salinei Turda în rândul turiștilor români, dar și a celor străini.
02. Abordarea noastră
Analiza, diagnoză și research
Echipa Brandocracy dedicată proiectului a lucrat de la început într-o abordare 360 de grade pentru acest client, astfel încât analiza, diagnoza și toate demersurile de cercetare au avut în vedere atât salina, în sine – cu toate componentele sale, cât și arealul în care aceasta este amplasată – orașul Turda și împrejurimile, cu istoria, obiectivele de artă și turistice, tradițiile sau povestirile locului.
Am avut discuții în întâlniri succesive cu membri ai echipei de management și ai departamentelor de funcțiuni-suport, dar și cu personalul operațional, inclusiv cu ghizi ai salinei. Totodată, am derulat un complex studiu etnografic, alături de partenerul nostru IRSOP, iar tot demersul a fost completat de vizite în toate punctele-cheie ale orașului Salinei Turda, de interacțiuni și interviuri cu turiștii români și străini care vizitau salina.
Ca rezultat, am venit cu soluții și propuneri concrete de atingere a obiectivelor setate, de rezolvare a provocărilor identificate. Mai mult, pentru că perioada în care a avut loc demersul nostru de diagnoză și realizare a strategiei a fost cu foarte puțin timp înaintea pandemiei, am revenit cu recomandări adaptate contextului respectiv, astfel încât întreaga abordare să poată fi rapid pliată pe noua realitate.
Faptul că întreaga construcție de brand și strategia de marketing, de la pilonii fundamentali, până la mesajele-cheie, au fost gândite din perspectiva clientului și au un grad de flexibilitate suficient de mare ca să răspundă schimbărilor de condiții externe, sunt un avantaj pentru implementarea cu succes a proiectului.
03. Soluții oferite
Construcția de brand
Fiind un brand de referință în turismul internațional, cu mare potențial de dezvoltare și generare de beneficii economice pentru zona în care se află, abordarea echipei Brandocracy a fost aceea de a construi un concept care să fie solid ca fundament, dar flexibil și adaptabil în implementare. Acest mod de lucru se dovedește eficient inclusiv pentru comunicarea în vremuri speciale, mai puțin favorabile turismului.
Pentru ca fundația strategică să fie solidă, am identificat și agreat pilonii principali pe care este construită povestea brandului: o Experiență unică, într-un cadru Spectaculos, cu acces la un mediu în care principalul factor natural, sarea, înseamnă Sănătate pentru cei care intră aici. La adâncimea de 120 de m, cât are Salina Turda, este un mediu atât de aseptic încât nicio bacterie nu poate rezista.
De fapt, am construit chiar în jurul sării, întreaga strategie, de la efectele curative la legătura omului cu pământul, cu mediul înconjurător. Practic, sarea care au lucrat sau lucrează în salină și interacțiunea turiștilor cu salina sunt punctele de referință pentru bazele construcției de brand. Tot prin demersul consultanților Brandocracy, valorile brandului Salina Turda au fost redefinite. Am văzut cât de Spectaculos este acest loc din adâncuri, unic în lume, ce călătorie fantastică oferă, plină de Experiențe inedite, cum reprezintă salina o sursă naturală de Sănătate și un tărâm de Legendă, plin de magie și poveste.
Am definit, totodată, mesajele-cheie și principiile de bază ale conceptului Salina Turda, am articulat menirea organizației.
De asemenea, dotările tehnice, dar și zona de divertisment și – foarte important – factorii naturali care contribuie la o cură autentică de sănătate pentru căile respiratorii, au fost integrați în strategie.
Poziționarea
Poziționarea de marketing a venit ca rezultat al întregii analize, al auditului realizat Astfel, mesajul brandului s-a conturat foarte clar: Salina Turda este cel mai spectaculos subteran natural din lume, modelat de oameni.
Strategia de marketing
Strategia de marketing a însemnat atât regândirea și integrarea pachetelor turistice pe nu mai puțin de șapte tipologii de clienți, identificate în plan intern și internațional - fiecare cu stiluri comportamentale specifice, cât și elaborarea planului de comunicare într-o direcție coerentă și flexibil implementabilă.
Totodată, am gândit și recomandat interconectarea salinei cu toate obiectivele turistice importante din Turda, pe palierele de pachete de produse și comunicare.
Web Design
Realizarea noului website www.salinaturda.eu a fost un demers complex de structurare a noilor valențe ale brandului, cu abordarea unui design modern și cu integrarea de funcționalități care să ducă la o experiență bună a vizitatorilor. De asemenea, obiectivul site-ului este să genereze linkuri și efecte relevante pentru clientul nostru.
Am asigurat inclusiv partea de copywriting în limba română și traducerile, respectiv adaptarea textelor în alte două limbi.
Referindu-ne la magia acestui extraordinar obiectiv turistic, am scris cu drag pe website că Salina Turda este o comoară din adâncuri, care se lasă dezvăluită, în întreaga-i frumusețe. Un tărâm magic, care face bine. Te îmbie la relaxare, deconectare, apropiere de natură și de cei dragi. Un izvor inepuizabil de sănătate.
Și chiar așa este!
Durata proiectului
5
LUNI
Research & livrarea construcției de brand și a strategiei de marketing
3
LUNI
Realizarea noului website
România are obiective turistice și zone pline de atracții istorice, de artă, cu tradiții și legende care dau un “ceva” fără pereche în lume, țării noastre. Iar cadrul natural întregește în mod fericit povestea.
Proiectul pe care Brandocracy l-a realizat pentru Salina Turda îl considerăm și o contribuție de suflet la imaginea turismului românesc, un mesaj deschis, o invitație către turiștii din țară și către turiștii străini, deopotrivă.
04. Web Design
salinaturda.eu - Before & After