Facebook  |  LinkedIn  |  Instagram
Share
Back
Brand building Strategie de marketing

Strategie de marketing și brand building pentru o companie din industria de mobilier,inclusiv pentru HoReCa

  • Date: aprilie 1, 2020

  • Client: Trend Furniture

Scroll

Clientul nostru Trend Furniture activează  în domeniul producției de mobilier profesional. Trend Furniture are expertiză și execută proiecte atât pentru domeniul HoReCa, cât și pentru toate celelalte tipuri de spații, cum sunt clădirile de birouri, clinicile medicale și instituțiile publice, atât în România, cât și în străinătate.

Trend Furniture înseamnă o echipă multidisciplinară, completă, formată din consultanți, designeri, proiectanți, ingineri și tâmplari pasionați. Prin expertiza lor creează concepte unice, pentru experiențe personalizate, dedicate clienților.

În portofoliul Trend Furniture se găsesc proiecte de amploare, de referință și premiate internațional. 70% dintre clienții Trend Furniture sunt clienți care au revenit, fiind mulțumiți de proiectele pe care echipa le-a realizat pentru ei.

01. Provocarea

Criza sanitară: închiderea teraselor, restaurantelor și hotelurilor

Contextul în care a început colaborarea pentru construcția de brand și strategia de marketing a Trend Furniture a fost criza sanitară și închiderea teraselor, restaurantelor și hotelurilor, la începutul lunii martie 2020. Clientul nostru a știut din ceea ce a experimentat în criza din 2008 că e important să investești în marketing, în astfel de perioade critice. Au avut aceeași gândire sănătoasă, au căutat activ soluții, iar această abordare a adus ulterior la creșterea afacerii.

Crizele înseamnă și oportunități, dar condiția principală pentru a le vedea este să știi să te uiți la afacere din perspective noi și să vii cu soluții diferite de ceea ce făceai până în acel moment. Și aici a fost inputul consultanților Brandocracy.

Ținând cont că industria HoReCa a fost una dintre cele mai afectate de pandemie, Trend Furniture a trebuit să se adapteze rapid la noua realitate și să găsească soluții de a merge înainte, să intre pe o nișă nouă. Una dintre recomandările pe care le-am trecut în strategia de marketing, și este astăzi implementată, a fost intrarea pe zona de mobilier profesional pentru munca de acasă, prin lansarea pachetelor Home Office. Noul comportament al angajaților din diverse arii de activitate, mai ales în rândurile a ceeea ce numim white collars, dar și abordările strategice ale companiilor, ca urmare a noii realități din piața muncii, ne arată că am intuit trendul.

02. Soluții oferite

Construcția de brand & Conectarea obiectivelor de brand cu cele de business într-un context cu totul diferit de cel normal, pe fondul pandemiei de COVID-19

Brandocracy a venit cu o abordare agilă, astfel încât să nu se piardă oportunități prezente pe măsură ce se lucrează la strategia pe termen lung, care conectează obiectivele de business cu cele de branding. Echipa noastră a lucrat foarte aproape de echipa clientului, în sprinturi sau discuții maraton, cu întâlniri săptămânale strategice, dar și cu suport în implementarea acțiunilor operaționale, pentru a fi cât mai eficienți.

Acest sistem de agile marketing ne-a permis să personalizăm soluțiile și să prioritizăm acțiunile care au valențe de vector de tracțiune a rezultatelor imediate, fără a pierde însă din vedere rezultatele pe termen mediu.

01

Construcția de brand

În paralel cu celelalte acțiuni de agile marketing, s-a lucrat la realizarea construcției de brand și poziționarea în piață. E important ca brandurile să fie autentice, dar și suficient de flexibile astfel încât să se adapteze la contextul pieței, iar acum acest lucru a fost mai important ca oricând.

În tot ceea ce a însemnat demersul de construcție de brand și poziționare a Trend Furniture, am ținut cont de povestea antreprenorului, de evoluția companiei, de inputul intern și extern referitor la percepția existentă în piață. Am actualizat, astfel, menirea brandului, am definit pilonii și valorile brandului Trend Furniture, am identificat asociatorii și am conturat mesajele-cheie. Ne-am uitat cu prioritate la ceea ce face ca firma, brandul să fie reprezentat corect în comunicare, încă de la fundament, astfel încât businessul să aibă ancore puternice în branding.

Întreaga abordare în (re)construirea profilului public, dar și intern, al brandului Trend Furniture, este centrată pe obiectivele clientului, pe excelența în executarea proiectelor integrate pentru beneficiarii finali.

Constructia de brand Industria HoReCa
Strategia de marketing Industria HoReCa
Mobilier Home Office Marketing
02

Strategia de marketing tip 360 grade

În prima etapă au fost definite în format SMART obiectivele de business ale companiei, care au fost baza pentru strategia de marketing, alături de construcția de brand și cele șase tipuri de Buyer Persona identificate. În cadrul strategiei de marketing de tip 360 grade, ne-am uitat la piața locală și internațională, am analizat nișe noi de business pe care ar putea intra Trend Furniture, astfel încât să își atingă obiectivele de business. De asemenea, am recomandat canalele și tacticile de marketing aferente fiecărui Buyer Persona, astfel încât mesajele și toate tipurile de informații relevante să ajungă la aceștia printr-o strategie de marketing integrată.

O mare parte din acțiunile propuse au avut loc în timp real, inclusiv pe zona de content marketing, astfel încât echipa de marketing a Trend Furniture să maximizeze orice oportunitate existentă, în fiecare moment. Trend Furniture are acum un plan de marketing clar, care susține strategia de business.

Clientul a primit în strategia de marketing obiective de marketing derivate din obiectivele de business, cu indicatori cheie de măsurare a performanței (KPIs), astfel încât să poată fi urmărite rezultatele în faza de implementare.

03

Mesaje cheie

Mesajele cheie au fost creionate de echipa Brandocracy, cu recomandarea de a fi integrate în toate formele de comunicare, atât internă cât și externă. Totodată, am lucrat alături de client pentru a-l ajuta să includă coerent mesajele de brand în speech-ul de vânzări.

03. Suport, consultanță și cursuri de marketing

Rămânem alături de clienți

Colaborarea cu Trend Furniture a început în vara anului 2019, când trainerii Brandocracy au oferit in-house cursul de basic marketing.

Practic, în momentul în care criza cauzată de pandemia de COVID-19 a început în România, în martie 2020, deja echipa de marketing făcuse upgade de informații și cunoștințe noi, relevante, pe zona profesională.

După livrarea strategiei și suportul acordat echipei de marketing în implementarea acțiunilor recomandate în perioada de lockdown, am rămas alături de Trend Furniture încă 6 luni. Știm că asumarea efectelor și rezultatelor implementării strategiei este o componentă de etică, așa că lucrăm împreună cu clienții ca să vedem îndeplinite obiectivele de business.

Suntem, pentru clienții noștri, ca un departament extern de marketing, care vine cu expertiză semnificativă în consultanță, un suport pentru echipa de marketing și pentru Board-ul companiei.

– Echipa Brandocracy

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.